Onze inwoners

Dienstverlening

Ambitie

Het borgen van de kwaliteit van onze dienstverlening blijft erg belangrijk. De wensen van onze inwoners nemen we serieus en proberen we te vertalen in onze bedrijfsvoering. De samenleving verandert in hoog tempo onder invloed van digitalisering en inzet van nieuwe instrumenten zoals AI (artificial intelligence). De verwachtingen van onze inwoners veranderen hierdoor.
In 2025 ronden we onze nulmeting naar dienstverlening af en brengen we een “Mijn Omgeving” voor inwoners en bedrijven in de lucht. In 2026 voegen we stapsgewijs meer diensten aan de “Mijn Omgeving” toe. Zo kunnen inwoners en bedrijven gemakkelijker digitaal zaken doen met de gemeente en de voortgang volgen.

Digitale dienstverlening
We moeten de komende jaren fors investeren in onze digitale dienstverlening. We onderzoeken daarbij de mogelijkheden van slimme technologie zoals AI. Parallel aan deze nieuwe vormen van digitale dienstverlening zorgen we dat we ons aan onze afspraken over dienstverlening houden. Bijvoorbeeld bij afspraken over het aantal dagen waarbinnen we terugbellen. We zetten technische hulpmiddelen in om dit te bewaken en te toetsen. En gebruiken instrumenten (bijvoorbeeld klanttevredenheidsonderzoeken en klachtenprocedure) om onze kwaliteit van dienstverlening te meten. Naast deze toenemende digitalisering  houden we de menselijk maat in beeld. Het op verzoek thuisbezorgen van reisdocumenten is hier een voorbeeld van.

Bedrijfscontinuïteit
Verstoringen kunnen in allerlei vormen en maten voorkomen. Bijvoorbeeld een elektriciteitsstoring of een brand. Dit kan grote impact hebben op de bedrijfscontinuïteit en dus ook op de dienstverlening door de gemeente. Om ervoor te zorgen dat cruciale processen door kunnen lopen bij verstoringen, werken wij aan een bedrijfscontinuïteitsplan. We gaan de nodige maatregelen treffen om, ongeacht de omstandigheden, de continuïteit van de meest kritische bedrijfsprocessen te garanderen. De impact van verstoringen in de dienstverlening van onze gemeente worden hierdoor beheersbaar.

In de situatie van een onderbreking van één of meerdere van deze bedrijfsprocessen moeten wij in staat zijn snel en besluitvaardig op te treden. Zodat we deze activiteiten binnen de kortst mogelijke termijn kunnen herstellen. Op dit moment is nog niet duidelijk welke middelen het bedrijfscontinuïteitsbeheer gaat vragen.

Deze pagina is gebouwd op 05/21/2025 09:42:35 met de export van 05/19/2025 13:37:01